Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΟΥΦΟΝΩΝ, ''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY, TH ΔΕΥΤΕΡΑ, 27/1/14. ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ (ΑΝΝΑ ΦΟΝΣΟΥ,ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ...) ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΝ ΜΠΟΥΦΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΠΟΥ ΚΑΥΤΗΡΙΑΣΕ ΜΕ ΒΙΤΡΙΟΛΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΠΟ ΤΟ 1821 - ΣΗΜΕΡΑ).



          ''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY, 





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΟΥΦΟΝΩΝ, ''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY, TH ΔΕΥΤΕΡΑ, 27/1/14.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΟΥΦΟΝΩΝ, ''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY, TH ΔΕΥΤΕΡΑ, 27/1/14.


















''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ (ΜΠΟΥΦΟΝΟΙ)






ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΠΟΥΦΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ''ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΥΣΤΕΡΙΑΣ'', ΤΗΣ ΒΙΛΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ (21:00, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ 8/2/14) ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ (19:30), ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY.

Η ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΥΓΗ / ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
1/2/14
Είμαστε όλοι μας μπουφόνοι
(Αγάπη, Ξύλο, χρώμα, 2012 (λεπτομέρεια))

Ψεύτες πολιτικοί μερικές φορές καλούνται θεατρίνοι. Τι γίνεται όμως όταν οι θεατρίνοι κάνουν τους ψεύτες πολιτικούς; Στη σκηνή του Θεάτρου Μπρόντγουαιη, στο τέλος μίας μακρόστενης αίθουσας κόκκινων καθισμάτων, ξαναζωντανεύει ένα αυθεντικό μπουφόνικο θέαμα. Ο τίτλος του, «Διαγώνισμα Ευρωπαϊκής Υστερίας». Το έργο, γραμμένο από τη Βίλη Σωτηροπούλου, ενσαρκώνει με κεντρικό πρόσωπο την ίδια, την σύγχρονη Ελλάδα, που εξετάζεται στο μάθημα της Ευρωπαϊκής Ιστορίας. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί, που συμμετέχουν ντυμένοι ως άστεγοι, απωθητικοί -και συμπαθητικοί συγχρόνως- παραμορφωμένοι αλήτες, δημιουργούν ένα θέαμα ανατρεπτικής αντι-ευρωπαϊκής ευφράδειας, ρητορικής και κινησιακής. Το έργο, καρναβαλικό και κριτικό απέναντι σε κάθε κατασταλτική αποικιοκρατική δύναμη, είναι καταρχήν σατιρικό, ένα αυθεντικά λαϊκό θέαμα με στόχους εγερτικούς και στοχαστικούς. Η ιστορική διαμόρφωση της σύγχρονης Ελλάδας παρακολουθείται γραμμικά κατά τα φαινόμενα, στην ουσία όμως επιλεκτικά και ερμηνευτικά. Άλλωστε, η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται και η μητέρα Ελλάδα έχει πάρει το μάθημά της και καλείται ακόμα μία φορά να διαγωνιστεί σε αυτό.
Με τις τυπικά κωμικές Μεγάλες Δυνάμεις να καθορίζουν την ύπαρξή της, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα μια φορά ενώπιον εντολών να που την ωθούν σε μία προκαθορισμένη από τρίτους μοίρα. Η Γερμανία στην εκπληκτική κωμικά ναζιστική της μεταμφίεση, η Γαλλία στην σεξουαλικά εμφαντική της ανωτερότητα, η Αγγλία, με τον νανισμό κάθε συμπόνιας απέναντι στις αποικίες, η μεσογειακή Ιταλία στην κρυφο-φασιστική της εξάρτηση, η Ρωσία στην αρκτική της χωριατιά, η φαινομενικά ανεγκέφαλη γουεστερνική Η.Π.Α., εκτίθενται σε όλη τους την αστεία δολιότητα και περιβάλλουν μια Ελλάδα καταβεβλημένη, αλλά πονηρή και αυτοσαρκαστική. Και όμως, το Δ.Ε.Υ δεν είναι επιθεώρηση, αλλά ένα θέαμα απολύτως αντι-τηλεοπτικό, ενοχλητικό και οικείο. Αξίζει να το δούμε για να καταλάβουμε ποιοι πραγματικά είμαστε, όπως καταλαβαίνουμε την αλήθειά μας όταν βλέπουμε τον εαυτό μας στους καθρέφτες του τσίρκου.



ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ / ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ http://www.episkinis.gr
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Διαγώνισμα ευρωπαϊκής υστερίας
της Βίλης Σωτηροπούλου

Οι Μπουφόνοι που μας έρχονται από το Μεσαίωνα. Ήταν δύσμορφοι και ήταν ανατρεπτικοί, έζησαν και έδρασαν παίζοντας τις αιχμηρές σάτιρες τους στα χωριά αλλά και στις Αυλές, ενώπιον ευγενών και βασιλιάδων. Ανήκουν στα «κακά παιδιά» του θεάτρου που φύσει και θέσει δικαιούνταν να σατιρίζουν. Στο έργο αυτό η μικρή Ελλάδα δίνει διαγώνισμα ευρωπαϊκής υστερίας.
Το ’21 το ’12, το ΄22, το ΄40, το ΄45 και βάλε αλλά και σήμερα, παντού και πάντα η μικρή Ελλάδα, διατρέχει την ιστορία ηρωική, διχασμένη κι αγκαλιασμένη σφιχτά από τις προστάτιδες δυνάμεις, τους «φίλους» της…

Η μικρή Ελλάδα δίνει εξετάσεις στις μεγάλες δυνάμεις και με την ευκαιρία επιχειρεί μια αναδρομή στην ιστορία ενώ ταυτόχρονα θίγει τα οικεία και τα ξενόφερτα δεινά μας. Η παράσταση διαθέτει όλη τη ζωντάνια, την αθωότητα και την ευθυκρισία μιας μπουφόνικης περφόρμανς ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τα κλασσικά στοιχεία της μοντέρνας επιθεώρησης, σατιρίζοντας ανελέητα την κρίση, την διχόνοια, τον ρόλο των μεγάλων δυνάμεων στην ιστορία της χώρας μας και τον εθνικό μας θρήνο που σπάνια τα καταφέρνει να μεταστραφεί σε οργή και εξέγερση. Το κείμενο, έξυπνο, γρήγορο, αστραφτερό γεμάτο αποχρώσεις κι ανατροπές προκαλεί όχι μόνο γέλιο αλλά και συγκίνηση ενώ οι μουσικές παρεμβάσεις δημιουργούν μια δεύτερη δυναμική σε αντιδιαστολή με τις δράσεις και τους μονολόγους. Οι ηθοποιοί με κινησιολογική κι ερμηνευτική ευχέρεια, ενσαρκώνουν τους παράξενους αυτούς θεατρίνους του μεσαίωνα και ταυτόχρονα ταυτίζονται μαζί τους για να ερμηνεύσουν τους ρόλους του έργου, σ’ ένα παιχνίδι θεάτρου με διπλή υπόσταση κι ενδιαφέρουσα διάδραση.

Το συνολικό δρώμενο, άριστα οργανωμένο και σκηνοθετημένο με μια λιτότητα που αντικατοπτρίζει τους όρους ενός θεάτρου δρόμου ακόμα κι όταν παρουσιάζεται σε σκηνή (όπου και το είδα εγώ) διαθέτει πολλές αρετές και κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή είτε αυτός είναι μυημένος είτε όχι, αφού φέρει κρυστάλλινη την παράδοση του λαϊκού θεάματος που ξεπηδάει μέσα από το αίσθημα του λαού για να ανταποκριθεί στην αρχέγονη, διαχρονική και διεθνή αίσθηση δικαίου, εξισορροπώντας τις αιώνιες αντιθέσεις ανάμεσα στον εξουσιαστή και τον εξουσιαζόμενο, δίνοντας λόγο και δικαίωμα έκφρασης στον καταπιεσμένο, στον παράφρονα, στο παιδί και στον περιθωριακό εαυτό που όλοι λίγο πολύ κρύβουμε μέσα μας καθώς επώδυνα επιδιώκουμε να ενταχθούμε σ’ ένα κοινωνικό δεδομένο που μας ευτελίζει και μας αλλοτριώνει. Τα υπέροχα κουστούμια αποτελούν λειτουργικό κομμάτι της περφόρμανς, ενισχύοντας αισθητικά αλλά και λειτουργικά το αποτέλεσμα. Η παράσταση παίζεται κατά καιρούς σε δρόμους, πεζόδρομους, στα πλαίσια κάποιων φεστιβάλ και σε μικρές περιοδείες. Αν την πετύχετε κάπου, μην την χάσετε!







diagwnisma4

Ένα μικρό ιστορικό της ομάδας και της ιδρύτριάς της

Η Βίλη Σωτηροπούλου γνώρισε τους μπουφόνους στη σχολή του Philippe Gaulier στο Παρίσι. Συμμετείχε σε μπουφόνικες παραστάσεις στο Παρίσι και στην Αβινιόν και ίδρυσε to 1990 στην Eλλάδα την «Θεατρική Ομάδα Μπουφόνων». Οι μπουφόνοι ήταν από τους πρώτους που ξεκίνησαν το θέατρο δρόμου στη χώρα. Έκτοτε και ως το 2004, οι Μεσαιωνικοί Μπουφόνοι  όργωναν ( ή «καλλιεργούσαν», όπως θέλετε) τους δρόμους, τις πλατείες και τα φεστιβάλ με τις παραστάσεις τους. Φέτος, μετά από οκτώ χρόνια απουσίας επέστρεψαν με τη σάτιρα τους  «Διαγώνισμα Ευρωπαϊκής Υστερίας».
Παλιοί και νέοι μπουφόνοι, συναντιούνται σε αυτή την παράσταση.
Η Βίλη Σωτηροπούλου γράφει τα κείμενα των παραστάσεων της ομάδας. Έχει επίσης γράψει τα έργα « Ιωάννα», εκδόσεις Καστανιώτη, «Γυναίκα loser» εκδόσεις Δωδώνη, « Κάθε Δευτέρα χωρίζουμε;» εκδόσεις Σόκκολη-Κουλεδάκη, διασκευή για παιδιά της « Τρικυμίας» του Σαίξπηρ, Εκδόσεις Παπαδόπουλος, «Υψηλή Μαγειρική των σχέσεων», « Showbusiness», «Πατέρα γιατί με συνέλαβες;» και « Η κοσκινοτρουφίτσα στο δάσος με τα κούτσουρα» έργο για παιδιά.

                                                          
                                                          FACEBOOK

Andromachi Maggie Montzoli: Ωραία παράσταση και ωραία βραδυά!!
Βασίλη, δεν είναι εύκολο αυτό που κάνατε.Είναι είδος που ακροβατεί επικίνδυνα, αλλά ισορρόπησε. Πολύ καλά και έξυπνα τα κείμενα της Βίλυς Σωτηροπούλου και οι ερμηνείες γεμάτες ενέργεια.Συγχαρητήρια!!!!



Michalis Chacharidakis: Καταπληκτική παράσταση, πρέπει όλοι μας να τη δούμε.... Άψογοι ηθοποιοί με ζωντάνια και κέφι.... Με καταπληκτικά μηνύματα..... Συγχαρητήρια σε όλους.... Καλή δύναμη για τη συνέχεια

                                                         
                                              
                            ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Παράσταση: Μαθήματα Ευρωπαϊκής Υστερίας, της Β. Σωτηροπούλου

tvxs.gr/node/147670
 



Η παράσταση «Διαγώνισμα Ευρωπαϊκής Υστερίας», της Βίλης Σωτηροπούλου,που από το 2012 έχει γυρίσει σε θέατρα, μπαρ, δρόμους και φεστιβάλ, φέτος εμπλουτισμένη από την συγγραφέα της με νέα κείμενα, σταθμεύει στο Θέατρο Μπροντγουαίη για τα σαββατοκύριακα 18/1 εως 23/2 ( πλην του Σαββάτου 8/2).



Ανήκουν στα «κακά παιδιά» του θεάτρου που φύσει και θέσει δικαιούνταν να σατιρίζουν..



Σήμερα έρχονται να σατιρίσουν τα κακώς κείμενα της σύγχρονης ιστορίας της Ευρώπης και κυρίως της χώρας μας, από το 1821 εως σήμερα.



Βιογραφικό Ομάδας
Οι Μπουφόνοι, οι σωματικά δύσμορφοι γελωτοποιοί του Μεσαίωνα, δε ρίχτηκαν στον Καιάδα ούτε στην φωτιά.. Τους χαρίστηκε το δώρο της ζωής με αντάλλαγμα να διασκεδάζουν ευγενείς και βασιλείς.. Ζούσαν εξόριστοι – κατά προτίμησιν σε βαλτότοπους – κατέβαιναν όμως στα χωριά και στις πόλεις για να βγάλουν τα προς το ζην παίζοντας ανατρεπτικές παραστάσεις μπροστά στο λαό αλλά και στην Αυλή του βασιλιά. Πανέξυπνοι, καυστικοί και σατιρικοί, φύσει και θέσει κακοί, συνόψιζαν τη θεώρηση του κόσμου στη φράση: «υπάρχουμε εμείς και οι άλλοι, οι κανονικοί».
Η Βίλη Σωτηροπούλου γνώρισε τους μπουφόνους στη σχολή του Philippe Gaulier στο Παρίσι. Συμμετείχε σε μπουφόνικες παραστάσεις στο Παρίσι και στην Αβινιόν και ίδρυσε to 1990 στην Ελλάδα την Θεατρική Ομάδα Μπουφόνων. Ήταν από τους πρώτους που ξεκίνησαν το θέατρο δρόμου και αγωνίστηκαν για να γίνει θεσμός. Εως το 2004, με 15 σατιρικές παραστάσεις όργωναν ( ή «καλλιεργούσαν», όπως θέλετε) , δρόμους, πλατείες και φεστιβάλ. Φέτος η Κρίση διέταξε την επάνοδό τους.

Παράσταση
Κείμενο- σκηνοθεσία: Bίλη Σωτηροπούλου

Κοστούμια: Σπύρος Κωτσόπουλος, και ο θίασος

Παίζουν: Bαγγέλης Ανδρέου, Κατερίνα Γιωτάκη, Μαριάννα Ζώγε, Μίνα Λαμπροπούλου, Αλέξης Μαρτζούκος,, Βασίλης Σαμαριτάκης, Βίλη Σωτηροπούλου, Στέλλα  Τροκάνα.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105΄(με διάλειμμα )
ΣΆΒΒΑΤΟ 9 μ.μ και ΚΥΡΙΑΚΗ 7.30 μ.μ
Τιμές εισιτηρίων : 15 γενικό, 10 φοιτητές, άνεργοι, ανω των 65.
Θέατρο Broadway Αγ. Μελετίου 61 & Πατησίων, 2108620231





Δεν υπάρχουν σχόλια: